torstai 4. syyskuuta 2014

Maailman paras pizza

Vietin pari viikkoa sitten viikonlopun mökillä. Kävin kävelyllä metsässä aurinkoisena päivänä katsomassa ovatko puolukat jo kypsiä. Punaisia marjoja oli sellaisilla paikoilla, joihin aurinko oli päässyt paistamaan esteettä.




















Puusaunasta oli ihana käydä kesän viimeisiä kertoja viilenneessä järvessä uimassa.


Söin muuten taannoin maailman parasta pizzaa ikinä, kun olin K:n luona kylässä. Onneksi sain ohjeen ja tein sitä viime viikonloppuna itselleni. Ja se oli edelleen todella hyvää! Tässä teillekin resepti, kannattaa kokeilla. Juju on siinä, että tähän ei tulekaan tomaattikastiketta vaan ranskankermaa. Nam nam nam! Teen harvoin mitään, mihin tulee hiivaa, sillä olen muutamia kertoja epäonnistunut taikinan kohottamisessa. Tällä kertaa sekin kuitenkin onnistui, joten olen aika huumassa tästä reseptistä.

Jotta kaikki ei kuitenkaan olisi mennyt liian putkeen, tulin pizzoja paistaessani ja uunia avatessani testanneeksi palohälyttimeni... Löysin keittiöstäni yhden hälyttimen, jonka olemassa olon olin kokonaan unohtanut. Huomasin sen vasta, kun olin repinyt jo yhden hälyttimen katosta ja kuljetin sitä olohuoneeseen. Mölinä ei lakannutkaan! Mutta tämä pizza oli sen arvoista!

2 kommenttia:

  1. Just jostain otin tämän tyylisen reseptin. Pitääpä siis tosissaan laittaa nää kokeiluun :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen kyllä! Oli ihan valtavan hyvää! :)

      Poista

Kiitos kommentistasi!